Japonya yapımı ve düşük bütçeli Beyond the Infinite Two Minutes (2020) adındaki filmdeyiz. Beyin yakıcı ve anlaşılması zor bir yapım. Zamansal paradokslar üzerine kurgulanmış ve gittikçe karmaşık bir hale geliyor. Bu filmi 25. Kare’de incelemesini yaptığım 2014 yapımı Zaman Sapması filmi gibi düşünebilirsiniz. Her ikisi de düşük bütçeli ve her ikisinin de konusu zamansal paradokslarla ilgili.
Filmin Konusu
Bir kafe sahibi, kafesindeki televizyonun gelecekten görüntüler gösterdiğini fark ediyor. Ekrandaki görüntü iki dakika sonrasına aittir. Adam ekranda gelecekteki kendisiyle canlı olarak konuşma imkanına kavuşuyor. Olaylara başkaları da dahil olanca her şey iyice karışmaya başlıyor.
Zamansal paradoks filmlerine meraklıysanız, karşınızda eğlenerek seyredebileceğiniz bir yapım var. Kesintisiz çekim sahneleri bir harika. Şimdi filmin çözümüne geçebiliriz.
Yazının bundan sonrası spoiler içeriyor.
Ekranların Çalışma Mantığı
Şimdi en baştan başlayalım ve adım adım ilerleylim. Ekranlardan birisi monitör, diğeri televizyon. Bu arada karakterlerimiz şunlar:
Kafe sahibi / (2) Garson kız Aya / (3) Ketçap adam- Komiya / (4) Bereli adam Tanabe / (5) Bay Zeki Ozawa / (6) Komşu kız
Olaylar odada başlıyor. Kafe sahibi üst kattaki evine çıkıyor. Eline gitar alıyor; ancak penasını kaybettiği fark ediyor. Bu sırada monitörde 2 dakika sonrasını görüyor. Ekrandaki adam onun geleceği. Şu an aşağıdaki kafedeki ekranın karşısında hiç kimse yok. Kafe sahibi tam iki dakika sonra aşağı iniyor ve bu kez geçmişle konuşmaya başlıyor. Bu kez ekrandaki onu iki dakika öncesi. Tam burada da yukarıdaki evde hiç kimse bulunmuyor.
Peki, bu konuşma bitince ne oluyor? Hiçbir şey. Çünkü televizyondaki görüntünün geleceği işte burası. Adam zaten iki dakika önce yukarıdan aşağıyı indi.
Sanırım buraya kadar çok karmaşık bir durum yok.
Adam rüya gördüğü zannediyor ve tekrar yukarı çıkıyor. Ancak ekranda yine gelecekteki hali var. Hayal görmediğini söylüyor. Bu kez olaya ketçap adam Komiya ve garson kız da dahil oluyor.
Kafe sahibi tekrar aşağıya iniyor. Az önce seyrettikleri hâlâ onun gelecek zamanı. Adamın şimdiki zamanında bunlar henüz yaşanmadı. Aşağıya inerken az önce monitörde gördüğü ketçap adam kafeye henüz girmemiş. Daha sonra kafede az önce monitörde seyrettiklerimiz yaşanıyor ve bitiyor.
Hepsinin aklı karışık. Olayı çözmeye çalışıyorlar.
Televizyon ekranda şu an hiç kimse görünmüyor; çünkü bu ekran 2 dakika öncesini gösteriyor. Şu an yukarıdaki monitör karşısında hiç kimse yok.
Bu kez yukarıya üç kişi çıkıyor. Ancak ketçap adam bu sırada arkadaşını arıyor ve kafeye iki kişi da çağırıyor: Tanabe ve Ozawa.
Bilgisayar ekranına bakıyorlar. Bu kez ekranda tam beş kişi var. Yani Tanave ve Ozawa da 2 dakika sonra aşağıda olacaklar. Bu sırada gelecekteki garson kız geçmişteki kendisine Ozawa’ya mesaj atmasını söylüyor. Geçmişteki garson kızın mesajı zaten Ozawa’ya zaten iki dakika önce ulaşmış. Bir de ketçap deneyi yaptıktan sonra sistemin doğru bir şekilde çalıştığını görüyorlar.
Tekrar bir durum değerlendirmesi yapıyorlar.
Televizyonun diğer tarafı bizim iki dakika önceki geçmişleri… Ancak olaya monitör tarafından bakınca da burası onların 2 dakika sonrası. Olay bu.
Üst kata bu kez beş kişi çıkıyor ve gelecekteki halleriyle bir konuşma gerçekleştiriyorlar. Bera kafa Tanave gelecekteki kendisine kazı kazanda nereye kazıyacağını soruyor. Sol tarafı kazıması gerektiğini söylüyor.
Peki, ekrandaki Tanave bunu nasıl biliyor? Çünkü ekrandaki hali şu an kazı kazanı kazıyan Tanave’nin geleceği. Arada kopukluk yok. Zaten kazıdığı kazı kazanı geçmişteki haline kendisini söylüyor.
Garson kız Aya, bu sırada kendi çağında bir deney yapıyor. Kafe sahibi komşudan gelirken o yukarıdan geliyordu dikkat ederseniz. Yukarıda kendi geleceği ile konuşmuş. Ona Japonya’da Reiwa’dan sonraki dönemi sormuş; ama 2 dakika sonraki Aya da bunu bilmiyor doğal olarak.
Yani ekran ve monitör olayı güzel ama gelecekten alabilecekleri haber sadece 2 dakikayla sınırlı kalıyor. Bay zeki dediğim adam buna bir çözüm bulmuş ve sağlam bir hamle yapıyor.
Ozawa’nın 2 dakika sonraki görüntüsünün ardında bu kez bir Ozawa daha var o da 4 dakika sonrasında olduğunu söylüyor. Onun ardındaki monitörün içerisinde de bir monitör var ama üzeri örtülmüş. Burası zaten filmin en karışık yeri. Ozawa uzak geleceği görmenin bir yolunu buluyor. Droste etkisini kullanıyor.
Beyond the Infinite Two Minutes filminin tam çözümü 25. Kare Youtube kanalında.