10.8 C
İstanbul
KategorilerAksiyonMatrix Resurrections: Gözden Kaçan İnanılmaz Detay

Matrix Resurrections: Gözden Kaçan İnanılmaz Detay

Matrix Resurrections fragman incelemelerine devam ediyoruz. Matrix fanları olarak hepimiz dördüncü filmin nasıl devam edeceğini çok merak ediyoruz. İlk fragman yayınlandıktan sonra bir heyecan fırtınası bizi içerisine aldı ve bu uzunca bir süre devam edeceğe benziyor.

Bu yazıda bizi bence devam filminin konusu anlayabilme noktasında doğru yolda ilerletebilecek bir soru üzerinde yoğunlaşmak istiyorum.

Yoksa Neo Matrix’in içerisinde değil mi?

İlk fragmanda üzerinde durmamız gereken en önemli detaylardan birisi, belki de en önemlisi renklerin önceki Matrix sürümünden farklı olması. Fragmanda Matrix’in alışıla gelen ve hepimizi büyüleyen yeşil renk kaybolmuş ve onun yerine daha canlı renkler gelmişti.

Aslında serinin ilk üç filminde işimiz bir anlamda kolaydı. Yeşil tonlamanın ağırlıklı olduğu sahneler Matrix simülasyon dünyasını, mavi tonun ağır bastığı sahneler de sistemin dışını temsil ediyordu yani “gerçek dünyayı.” Diğer taraf ne kadar gerçek dünyaydı, tartışmasını bir tarafa bırakarak söylüyorum bunu.

Özellikle bu kanalın takipçileri renklerin gerçekliği; hayal ve kurgudan ayırma noktasında inanılmaz titizlikle hazırlanmış bazı filmleri biliyor olmalı. Mulholland Çıkmazı, Mavi Kadife ve Kayıp Otoban gibi üç mükemmel filmin incelemesini seyredenler beni çok iyi anlayacaktır.

Matrix’te yeşil ve mavi kodlar dışında özenle kullanılan bir diğer ton sarıydı. Buda oturuşuyla Neo’yu karşılayan Seraph’ın kodlarının rengi de sarıydı. Aynı sarı kodu Neo’nun makinelerin merkezine yaptığı yolculukta, ayrıca Neo; Smith’i yok ettiğinde de görmüştük. Bu apayrı bir video konusu; ancak genel olarak sarı kodun Matrix simülasyonu ve dış dünya haricindeki bir gerçekliğe işaret ettiğini söyleyebiliriz. Bu sarı kod detayı Matrix fragmanında da vardı.

Mulholland Çıkmazı ve Kayıp Otoban gibi filmlere atıf yapmamın asıl nedeni şu: Bu renk ayrımları aslında izleyicilere kılavuzluk yapmak için sahnelere eklenen detaylardır. Yönetmenler bu dokunuşları yapmazsa filmleri tam olarak çözümleyemeyiz. Yeni Matrix filminde Lana Wachowski’nin yeşil ve mavi renk ayırımını ortadan kaldırmış olması aslında bizim elimizdeki en önemli kılavuzu işlevsiz hale getirmesi anlamına geliyor. Muhtemelen bizim de aynen Neo gibi aklımızın karışması için yapılmış bir dokunuş bu.

Şimdi bu dokunuşun benim sorduğum soruyla ilgisine geliyorum. Sorumuz şuydu: Neo, Matrix’in içinde değil mi?

Fragmanın sonuna gelelim. Koltukta gördüğümüz adam aynen şöyle söylüyor: “Bunca yıldan sonra her şeyin başladığı yere dönmek…” Her şeyin başladığı yer mi? Her şeyin başladığı yer, ne demek? Tam aklımız karışacakken aynı adam ekliyor: “Matrix’e dönmek…”

Neo neden Merovingian’a benzeyen bu adama giderek Matrix simülasyonuna dönmek istiyor? Çünkü o, altıncı Matrix sürümlerinde seyrettiğimiz simülasyonun içerisinde değil de ondan…

Peki, Neo nerede?

Neo ne bizim daha önceden gördüğümüz ve yeşil kodların hakim olduğu sürümün sonraki sürümünde ne de Morpheus ve diğer bazı karakterlerin bulunduğu gerçek dünyada. O apayrı bir simülasyonun içerisinde ve muhtemelen zihni Matrix tarafından kontrol altında tutuluyor.

Fragmandaki Neil Patrick Harris’ın canlandırdığı psikiyatristin mavi gözlük takması bir tesadüf mü? Tabii ki hayır. İlk filmde Morpheus’un Neo’ya seçim sunarken mavi hapı alması durumunda ne olacağını söylediği cümleleri hatırlayın. Oradaki mavi renk cehalete hapsolmayı temsil ediyor; yani zihinsel köleliği, gerçekliğe uyanamamayı…

İşte bu psikiyatrist büyük olasılıkla Neo’nun zihnini baskı altında tutmak için çaba sarf ediyor ve ona verdiği mavi haplarla onun uyanışını engelliyor.

Ancak Matrix’te her şey denge üzerine kurulu. Neo’nun uyanışını ve bir simülasyon içerisinde yaşadığını baskılayan gücün zıttı da olmalı. İşte burada Sati ve henüz fragmanda görmediğimiz ancak filmde yer alacağı kesin olan Niobe gibi karakterler devreye giriyor.

Bir önceki videoda söylediğim gibi Sati’nin bu filmde özel bir yeri olacak. Çünkü Neo’ya ulaşabilecek en önemli karakterlerden birisi. Onunla Neo arasında bir bağ oluştuğunu üçüncü filmin sonunda, Sati Güneş’in doğuşunu Neo için tasarladığını söylediğinde daha iyi anlamıştık ve onu tekrar görmeyi istediğinde…

Eğer Neo’nun zihni makineler tarafından bir simülasyona hapsedildiyse bu fragmanın birkaç yerinde özellikle vurgulanan Güneş detayı Sati’nin Neo’ya ulaşma çabası olabilir. Sati ve diğerleri bu gerçekliğin içerisine sızarak aynen ilk Matrix filminde olduğu gibi ona ulaşmaya çalışıyorlar ve bunun için Neo’nun zihnine uyarıcılar gönderiliyorlar.

Matrix’e yakalanmamak için de bu yönlendirmeleri ustalıkla yapmaları gerekiyor.

Güneş ve kuş detayları bence Neo’ya bu simülasyonun dışından gönderilen işaretler

Güneş muhtemelen Sati’nin dokunuşu. Belki onun bu gerçekliğe sızarken kullandığı sahte yazılım programı.

Bir diğer uyarı kadraja güneşle beraber alınan kuş detayı. İkinci filmde Kahin’in kuşlar hakkında Neo’ya bir şeyler söylediğini duymuştuk. Kahin daha önceden de bu taktiği kullanmıştı. Ajan Smith’in içindeyken ona hem Neo’ya ve hem Ajan Smith’in kendisine dejavu yaşatacak sözleri söyletmişti. Kahin eğer hayattaysa ki öyle görünüyor, diğer taraftan Neo’nun zihnine uyarıcılar göndermeye çalışıyor demektir. Kuş ve Güneş detayları bize bunu gösteriyor.

Neo tüm bu işaretler ve belki de henüz görmediğimiz başka yönlendirmeler sayesinde nihayet Sati’nin bulunduğu kafeye ulaşıyor ve orada Sati’nin okuduğu kitapla Neo’nun zihin kodlarına bir uyarıcı daha gönderiliyor. Alice Harikalar Diyarında… Bilindiği üzere Alice harikalar diyarına ulaşmak için tavşanı takip ediyor ve Neo’nun ilk uyanışında Morpheus doğrudan bu kitaba atıf yapmıştı. Sonrasında Neo’yu eğlenceye davet eden kızda gördüğümüz tavşan dövmesini de aynı şekilde düşünebiliriz.

3 Simülasyon Teorisi

Matrix Resurrections’ta muhtemelen 3 farklı simülasyon arasındaki savaşı seyredeceğiz. Birincisi Neo’nun içinde bulunduğu renkli simülasyon. Neo’nun zihni burada Matrix tarafından sahte bir gerçekliğe hapsedilmiş durumda.

İkinci simülasyon büyük olasılıkla önceki sürümlerde mavi renkle kodlanan Matrix gerçekliği olacak. Bu gerçeklikte Matrix’le yeniden bir mücadeleye girişen Sati gibi, Niobe gibi hatta Kahin gibi karakterler bulunuyor ve bunların bir kısmı kurtarıcılarına ulaşmak için Neo’nun bulunduğu simülasyona sızmaya çalışırken diğer bir kısmıysa Neo’nun bedeninin bulunduğu yere ulaşmaya çalışıyorlar.

Üçüncü simülasyonsa Matrix tarafından var edilen klasik versiyon yani yedinci sürüm ve tabii ki buradaki renk kodları yeşil ağırlıklı olacak.

Bu üç evreni, üç simülasyon dünyasını bir arada seyredeceğimizi gösteren en önemli ipuçlarından birisi fragmanın sonunda yer alan renk akışı. Orada mavi ve yeşil tonlarla beraber arka planda akan sarı kod da görülebiliyor. Her bir kodun bir simülasyonu işaret ettiğini düşünürsek bu üç evren teorisinin güçlendiğini söyleyebiliriz.

İşte bu durumda genç Morpheus’ların neden farklı davrandığı da açığa kavuşuyor. Aynaya dokunan Morpheus zihinsel olarak yeşil tonların bulunduğu simülasyonda… Yani Matrix’in yedinci sürümünde. “Gerçek dünyadakiler” ona ulaşmaya çalışıyorlar ve bunu başarıyorlar.

Neo’ya kırmızı hapı uzatan kişi işte bu kurtarılmış Morpheus. O önce yedinci sürümden çıkıyor, gerçekliğe gözünü açıyor ve Neo’yu kurtarabilmek için renkli sürüme sızıyor.

Neo’yle kapışan Morpheus’sa renkli dünyadaki çakma Morpheus. Neo’yu bu yüzden tanımıyor.

Matrix Resurrections incelemesinin tamamını 25. Kare üzerinden seyredebilirsiniz.

Son Eklenenler

En Popüler

Conjuring the Cult İncelemesi | Serinin En Kötü Filmi

0
Conjuring evreninin son filmi Conjuring the Cult (2024), evladını kaybeden bir babanın hikayesine odaklanıyor. Conjuring serinin tüm filmlerini izlemekle kalmamış 25. Kare Youtube kanalında...

Planet of the Apes | Bilimkurgu Sinemasının Dönüm Noktası

0
Bilimkurgu sinemasının dönüm noktalarından birisi kabul edilen, sinema klasiği sayılan bir 1968 yapımı Planet of the Apes. Bu filmi henüz izlemeyenlere tanıtmak benim için...

The Substance- Cevher 31 Ekim’den İtibaren Mubi’de

0
Dünya prömiyerini yaptığı 2024 Cannes Film Festivali’nde En İyi Senaryo ödülünü kazanan ve Toronto Uluslararası Film Festivali’nde Geceyarısı Çılgınlığı ödülüne layık görülen CEVHER (THE...

Time Cut- Zamanda Bir Kesit Konusu ve Detaylar

0
Zaman yolculuğu, gizem, korku ve slasher- korku etiketlerine sahip Time Cut; zamanda geriye giderek bir seri katili durdurmaya çalışan lise öğrencisi Lucy'nin hikayesini anlatıyor....
spot_imgspot_img
0BeğenenlerBeğen
1,315TakipçilerTakip Et
0AboneAbone Ol

İlgili Makaleler

YORUM YAPABİLİRSİNİZ

spot_imgspot_img